Barsebäck Resort

Den ljuva konsten att få golfare att spela golf
Ett år har passerat med vår omtyckta kund Barsebäck Resort. Arbetet har så klart handlat om mycket mer än att bara få golfare att spela golf. Vi har till exempel jobbat med att få fler att både spela och övernatta på Barsebäck. Vi har breddat erbjudandet, stärkt närvaron digitalt, gjort Barsebäck mer tillgängligt både fysiskt och mentalt, byggt om hemsidan, kortat ner svarstiderna, rankat upp i sökmotorerna, lockat fler konferensgäster och kommunicerat mot våra grannländer. Ja, listan på allt som har hänt under året kan göras lång. 

Vi började med att ta fram en varumärkesplattform med positionen ”mer än bara golf i världsklass”. För det är ju så, Barsebäck är inte längre en golfklubb. Det är en golfresort som har en vision om att bli Nordens bästa. Det är en bra dröm tycker vi. 

barseback.com
I jobbet med att stärka den digitala närvaron utgick vi från Barsebäcks befintliga webbplattform. På hemsidan la vi extra energi på att skapa en bra kundresa med intuitiv design. Vi bearbetade textinnehållet och skrev nytt, uppdaterade tonaliteten, SEO-anpassade och breddade utbudet. Resultatet är idag en hemsida med snabb svarstid, responsiv design som lever upp till lagar och regler för användandet av cookies och personuppgifter. En hemsida redo att ta hand om alla gäster, helt enkelt.

Digitala kampanjer
Har man ingen digital närvaro så finns man inte. Så enkelt är det. Med en ny uppdaterad hemsida kunde vi leda trafiken direkt från annonser till relevant innehåll och jobba effektivt med sökmotors-marknadsföring, sociala medier och meta ads. Barsebäcks målgrupp möttes av relevanta budskap, i rätt tid och på lämplig kanal.   

Annonser i Svensk Golf
Vi gjorde även under året några nedslag i Sveriges största golfmagasin, Svensk Golf. Det är en tidning som innehåller väldigt mycket bilder på golfutrustning och golfbanor. Därför kändes det både rätt och väl i linje med Barsebäcks position att lyfta något annat än just golf. Varför inte en korv med bröd? Spelar du golf förstår du att korven i annonsen inte är en vanlig korv som du hittar på alla andra 448 golfbanor runt om i Sverige. Det är en märkbar nivåskillnad och det gäller även golfupplevelsen på Barsebäck. Inte minst tack vare den lille hjälten i brödet.

Black Tee
Kampanjen berättade om återlanseringen av den legendariska mästerskapsbanan, Black Tee på Ocean Course. Golfbanan där världens bästa golfspelare har kämpat om titeln åtskilda gånger. Barsebäcks välrenommerade rykte är tacksamt att jobba med. Ibland räcker det gott att bara berätta om nyheten på rätt sätt. Vi tog fram ett scorekort som du annars bara ser på världstouren, en helsida i Svensk Golf och rörligt material till sociala medier. 

Resultat
Ett år med Barsebäck har gett resultat. Barsebäck Resort har ökat sin omsättning, beläggning och antalet brunchgäster.